Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Jastarni

Nabór na stanowisko referenta ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego

Utworzono dnia 28.09.2023

P.o. Kierownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Jastarni ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze - referent ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego w  Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Jastarni

 
 

Przedmiot naboru:
1) Stanowisko urzędnicze ds. obsługi świadczeń  rodzinnych i funduszu alimentacyjnego;
2) Wymiar czasu pracy: 1 etat;
3) Miejsce wykonywania pracy: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Jastarni;
4) Przewidywany termin zatrudnienia: październik 2023 r.
 

1. Wymagania niezbędne:

  • posiadanie obywatelstwa polskiego lub obywatelstwa państwa Unii Europejskiej lub  obywatelstwa innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej i posiadanie znajomości języka polskiego potwierdzonej dokumentem,
  • wykształcenie średnie lub wyższe;
  • znajomość ustawy o świadczeniach rodzinnych;
  • znajomość ustawy o  pomocy osobom uprawnionym do alimentów;
  • znajomość ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”;
  • znajomość ustawy o  pomocy państwa w wychowywaniu dzieci;
  • znajomość ustawy o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów;
  • znajomość ustawy  kodeks postępowania administracyjnego;
  • znajomość procedur administracyjnych oraz regulacji prawnych ze szczególną 
    znajomością ww. ustaw i rozporządzeń w sprawie trybu postępowania o ww.
    świadczenia;
  • dobra znajomość obsługi programów komputerowych MS Office (Excel, Word), umiejętność obsługi poczty e-mail oraz obsługi urządzeń biurowych;
  • stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku;
  • pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
  • brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z           oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  • nieposzlakowana opinia.

2. Wymagania dodatkowe:

  • umiejętność interpretacji przepisów prawa;
  • umiejętność formułowania decyzji oraz innych pism administracyjnych;
  • umiejętność analitycznego myślenia;
  • umiejętność dobrej organizacji pracy własnej i pracy w zespole;
  • komunikatywność, kreatywność, sumienność;
  • umiejętność planowania pracy;
  • gotowość do podnoszenia kwalifikacji;
  • mile widziane doświadczenie zawodowe przy obsłudze świadczeń rodzinnych oraz oprogramowania SYGNITY.

3. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • udzielanie informacji dotyczących warunków nabywania prawa do świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, jednorazowego świadczenia „Za życiem” oraz zasad ustalania, przyznawania i wypłacania tych świadczeń, przyjmowanie wniosków, sprawdzanie ich zgodności pod względem merytorycznym i formalnym;
  • udzielanie informacji dotyczących przyznawania Kart Dużej Rodziny, przyjmowanie wniosków i rejestrowanie ich w systemie teleinformatycznym;
  • udzielanie informacji dotyczących wydawania zaświadczeń o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka gospodarstwa domowego, przyjmowanie tych wniosków, sprawdzanie zgodności pod względem merytorycznym i formalnym oraz ich wydawanie,
  • rozpatrywanie wniosków, prowadzenie postepowań administracyjnych, prowadzenie rejestru i ewidencji złożonych wniosków;
  • opracowywanie projektów decyzji administracyjnych, postanowień w sprawach indywidualnych z zakresu świadczeń rodzinnych, funduszu alimentacyjnego, jednorazowego świadczenia w wys. 4000 zł „Za życiem”;
  • sporządzanie list wypłat realizowanych świadczeń;
  • prowadzenie korespondencji w prowadzonych sprawach;
  • przygotowywanie analiz, raportów i sprawozdań miesięcznych, kwartalnych oraz    rocznych w zakresie wypłaconych świadczeń,
  • prawidłowe, rzetelne i terminowe prowadzenie powierzonych spraw zgodnie z              przepisami prawa;
  • gromadzenie, kompletowanie i przechowywanie dokumentacji prowadzonych spraw;
  • praca w systemach komputerowych obsługujących powyższe świadczenia;
  • prowadzenie spraw dotyczących dochodzenia świadczeń nienależnie pobranych;
  • przeprowadzanie wywiadów alimentacyjnych z dłużnikami i odbieranie oświadczeń majątkowych od dłużników;
  • sporządzanie wniosków o zatrzymanie prawa jazdy dłużnika alimentacyjnego;
  • przygotowywanie wniosków do prokuratury o ściganie za przestępstwo uchylania się od obowiązku alimentacyjnego;
  • prowadzenie imiennego rejestru dłużników i analityki zobowiązań dłużników alimentacyjnych względem państwa i gminy;
  • udział w szkoleniach w celu podnoszenia umiejętności i kwalifikacji zawodowych;
  • wykonywanie innych poleceń zleconych przez Kierownika.

4. Wymagane dokumenty:

  • CV z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej;
  • list motywacyjny;
  • kserokopie świadectw pracy lub inne dokumenty potwierdzające zatrudnienie i staż pracy;
  • kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie;
  • kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach;
  • w przypadku, gdy kandydatem jest osoba niepełnosprawna – kopie dokumentów potwierdzających niepełnosprawność;
  • oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zajmowanego stanowiska;
  • oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  • oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych;
  • oświadczenie wyrażające zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb rekrutacji - zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. Urz. UE L z 2016 nr 119/1-(zwanym dalej RODO);
  • inne, które kandydat uzna za ważne dla jego przyszłej pracy.

5. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych:

 

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Jastarni w rozumieniu przepisów  o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych jest niższy niż 6 %.

6. Warunki pracy na stanowisku:

  • Warunki dotyczące pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań: praca w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, ul. Portowa 24, 84-140 Jastarnia;
  • Praca wymagająca bezpośredniej obsługi petenta;
  • Wykonywanie zadań przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie;
  • Stanowisko komputerowe wyposażone w pakiet biurowy i programy do obsługi świadczeń;
  • Rozpoczęcie stosunku pracy: październik 2023 r.
  • Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać  w zaklejonej kopercie lub przesłać w terminie do dnia 11 października 2023 roku do godz. 12.00 pod adresem:

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
ul. Portowa 24
84-140 Jastarnia

w zaklejonej kopercie z dopiskiem:

Nabór na wolne stanowisko urzędnicze – referent ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego”.

  • Aplikacje, które wpłyną do Ośrodka po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data wpływu).
  • Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji, zostaną dołączone do jego akt osobowych. Dokumenty pozostałych kandydatów, którzy ubiegali się o zatrudnienie na stanowisku urzędniczym będą przechowywane zgodnie z instrukcją kancelaryjną, za wyjątkiem oryginałów świadectw, dyplomów, zaświadczeń itp., które odbierane będą osobiście przez zainteresowanych.
  • Kandydaci spełniający wymagania formalne i dopuszczeni do drugiego etapu naboru wraz z datą rozmowy kwalifikacyjnej  zostaną poinformowanie telefonicznie.
  • Dodatkowe informacje: tel. 586751902.
  • Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu   Informacji Publicznej MOPS w Jastarni, na stronie internetowej (https://mopsjastarnia.naszops.pl) oraz na tablicy ogłoszeń Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, ul. Portowa 24, 84-140 Jastarnia.
  • Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Jastarni po rozstrzygnięciu naboru nie odsyła złożonych ofert. Dokumenty kandydatów niewybranych w procesie naboru będzie można odebrać przez okres 3 miesięcy od upowszechnienia informacji o wynikach naboru, a dokumenty nieodebrane po 3 miesiącach zostaną komisyjnie zniszczone.

 

KLAUZULA INFORMACYJNA

 

Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)  (Dz. U. UE. L. 119.1  z 04.05.2016) informuję, iż:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, 84-140 Jastarnia, ul. Portowa 24.

2. W sprawach związanych z Pani/Pana danymi osobowymi proszę kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, adres e-mali: kkarkowski@ksmsystem.pl

3.  Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia rekrutacji, na podstawie ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy oraz ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych oraz na podstawie zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) w przypadku danych dotyczących zdrowia.

4. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych w celach wskazanych powyżej, dane osobowe mogą być udostępniane innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych, na podstawie przepisów prawa.

5. Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres trzech miesięcy od zakończenia przyjmowania dokumentów. W przypadku nieodebrania dokumentacji w okresie, o którym mowa powyżej, materiały zostaną zniszczone.

6. Posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do treści swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawia zgody przed jej cofnięciem.

7. Posiada Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych , ul. Stawki 2 00-193 Warszawa.

8. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek konieczne w celu rozpatrzenia kandydatury w ramach prowadzonej rekrutacji. Niepodanie informacji, o których mowa w art. 22 § 1 Kodeksu Pracy oraz ustawie z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych spowoduje, że złożona oferta pracy nie będzie rozpatrywana.

 

 

                                                                                                  P.o. Kierownika MOPS w Jastarni

                                                                                                                 Marzenna Dolemba

ZAŁĄCZNIKI:

OŚWIADCZENIE O WYRAŻENIU ZGODY

Utworzono dnia 28.09.2023, 12:44

Oświadczenia w zwiazku z ubieganiem się o zatrudnienie

Utworzono dnia 28.09.2023, 12:44

Zegar

Kalendarium

Rok wcześniej Miesiąc wcześniej
Kwiecień 2024
Miesiąc później Rok później
Pon Wt Śr Czw Pt Sb Nie
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Imieniny