Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
 

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Jastarni

ul. Portowa 24, 84-140 Jastarnia

 

Praca

OGŁOSZENIE O NABORZE NA STANOWISKO ASYSTENTA RODZINY

W MIEJSKIM OŚRODKU POMOCY SPOŁECZNEJ W JASTARNI

 

Kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Jastarni

ogłasza nabór na stanowisko

Asystenta Rodziny

(Umowa zlecenie)

 

 

Do głównych zadań osoby, zatrudnionej na tym stanowisku będzie należało między innymi:

  • opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym, koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej,
  • udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego,
  • udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych,
  • udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych,
  • udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi,
  • wspieranie aktywności społecznej rodzin,
  • motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych,
  • udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymaniu pracy zarobkowej,
  • motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych,
  • udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych,
  • podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin,
  • prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci,
  • prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną,
  • współpraca z innymi pracownikami zaangażowanymi w proces wsparcia rodziny,
  • inne czynności wynikające z realizacji Ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (t.j. Dz. U. 2023 r., poz. 1426 z późn. zm.).

Wymagania konieczne:

  • posiadanie obywatelstwa polskiego oraz pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystanie  z pełni praw publicznych,
  • wykształcenie wyższe na kierunku: pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie, praca socjalna lub
  • wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku, uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie art. 12 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub
  • wykształcenie średnie lub średnie branżowe i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentowany co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;
  • niekaralność za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  • osoba aplikująca nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona,
  • osoba aplikująca wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku, gdy taki obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego,
  • posiada stan zdrowia pozwalający na realizowanie powierzonych w ramach umowy zadań,
  • posiada dobrą znajomość przepisów prawa z zakresu: wsparcia rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, przeciwdziałania alkoholizmowi i narkomanii, prawa pracy, prawa rodzinnego.

Ponadto od kandydata na stanowisko asystenta rodziny, w związku z zadaniami, które będą mu powierzone oczekuje się znajomości przepisów prawnych oraz cech takich jak:

  • wysoka kultura osobista,
  • znajomość obsługi komputera i programów biurowych,
  • łatwość nawiązywania kontaktów interpersonalnych,
  • umiejętność pracy w zespole,
  • odporność na stres,
  • umiejętność podejmowania decyzji,
  • odpowiedzialność,
  • asertywność,
  • rzetelność, systematyczność,
  • komunikatywność i otwartość,
  • umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną.

Wymagane dokumenty i oświadczenia:

  • list motywacyjny,
  • życiorys (CV),
  • kwestionariusz osobowy,
  • kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania w zakresie wykształcenia,
  • kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania w zakresie doświadczenia zawodowego/stażu pracy,
  • kopie innych dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje i umiejętności (np. o ukończonych kursach, szkoleniach, itp.),
  • oświadczenie  o  pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
  • oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
  • oświadczenie, że kandydat nie był prawomocnie skazany za przestępstwo umyślne lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  • oświadczenie, że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz, że władza rodzicielska nie jest kandydatowi zawieszona ani ograniczona,
  • oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny w przypadku, gdy taki obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego.

 

Termin i miejsce składania dokumentów:

 

Wymagane dokumenty aplikacyjne z dopiskiem „Nabór na wolne stanowisko – asystent rodziny”, należy składać w formie pisemnej w zaklejonej kopercie w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Jastarni lub pocztą na adres: ul. Portowa 24, 84-140 Jastarnia, do dnia 03.01.2024 r. do godziny 12:00 (o zachowaniu terminu decyduje data wpływu do MOPS lub data złożenia w MOPS w Jastarni).

 

Dodatkowe informacje:

  • praca asystenta będzie wykonywana w ramach umowy zlecenia, zadaniowy czas pracy (oznacza możliwość pracy w godzinach przedpołudniowych i wieczornych oraz w dni ustawowo wolne od pracy, również w weekendy),
  • systematyczne wizyty w miejscu zamieszkania rodzin objętych wsparciem,
  • praca asystenta rodziny nie może być łączona z wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego na terenie gminy, w której praca ta jest prowadzona, a ponadto asystent rodziny nie może prowadzić postępowań z zakresu świadczeń realizowanych przez MOPS w Jastarni,
  • Asystent rodziny, wykonując czynności w ramach swoich obowiązków, korzysta z ochrony przewidzianej dla funkcjonariuszy publicznych.
  • Oferowane stanowisko pracy nie jest stanowiskiem urzędniczym w związku z czym nie ma zastosowania procedura naboru i rozstrzygnięcia konkursowego.

 

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych:

 

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Jastarni w rozumieniu przepisów  o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych jest niższy niż 6 %.

 

 

KLAUZULA INFORMACYJNA

 

Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)  (Dz. U. UE. L. 119.1  z 04.05.2016) informuję, iż:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, 84-140 Jastarnia, ul. Portowa 24.

2. W sprawach związanych z Pani/Pana danymi osobowymi proszę kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, adres e-mali: kkarkowski@ksmsystem.pl

3.  Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia rekrutacji, na podstawie ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy oraz ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych oraz na podstawie zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) w przypadku danych dotyczących zdrowia.

4. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych w celach wskazanych powyżej, dane osobowe mogą być udostępniane innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych, na podstawie przepisów prawa.

5. Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres trzech miesięcy od zakończenia przyjmowania dokumentów. W przypadku nieodebrania dokumentacji w okresie, o którym mowa powyżej, materiały zostaną zniszczone.

6. Posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do treści swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawia zgody przed jej cofnięciem.

7. Posiada Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych , ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

8. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek konieczne w celu rozpatrzenia kandydatury w ramach prowadzonej rekrutacji. Niepodanie informacji, o których mowa w art. 22 § 1 Kodeksu Pracy oraz ustawie z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych spowoduje, że złożona oferta pracy nie będzie rozpatrywana.

 

 

 

Kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej

 

                     Joanna Bagniuk-Szopa

 

 

 

Jastarnia, dn. 21.12.2023 r.

Załączniki:

Oświadczenie

Utworzono dnia 21.12.2023, 09:37

Oświadczenie RODO

Utworzono dnia 21.12.2023, 09:37

Kwestionariusz osobowy

Utworzono dnia 21.12.2023, 09:37

Informacje

Liczba wyświetleń: 578
Utworzono dnia: 18.07.2019
Dokument wprowadził:
Łucja Stromidło
Dokument wytworzył:
Łucja Stromidło

Historia publikacji

  • 21.12.2023 09:37, Administrator
    Edycja strony: Praca
  • 21.12.2023 09:37, Administrator
    Dodanie załącznika: Oświadczenie
  • 21.12.2023 09:37, Administrator
    Dodanie załącznika: Oświadczenie RODO